Jalat huusi hoosiannaa, minä taksia… :D Vol. 2

Seuraavana päivänä hilipastiin Saariselälle. Sehän olikin niin lähellä, että ehdittiin käydä iltapäivällä ihmettelemässä sulkinaisia liikkeitä, ravintoloita ym. kivaa.  Suurin osa siis kiinni. Patikoimaan ei enää niin myöhään arvannu lähteä, lähimaastossa kierreltiin.

polkujapuro

kummituskämppä

Reittisuunnitelmia…

kaunispään kartta

Illallisella käytiin Rakassa, eikä tarvi toista kertaa käydä. Tarjoilija ei edes tiennyt kenelle ruokalista ojennetaan ensin.

Aamulla piti hieraista silmiään toisenki kerran. Paikasta mistä eilen käveltiin, olikin nyt metri LUNTA! :O

kummituskämppä ja uus lumi

Tosiaan, ei oo pitkä aika syyslomien alkuun, kai ne ladut täytyy jo alkaa tekemään. 🙂

jänniä muodostumiavarvikko

Palo-ojan kota oli auki ja valmiita notskipuitakin oli. Mahtavaa!

Palo-ojan kota2Että osas maistua hyvälle nuo makkarat tulisen sinapin kera! Oikeeta gourmetruokaa! 😀eväät

Tunteroinen vierähti kodalla ja kun kroppa sai uutta virtaa, oli aika jatkaa matkaa.

lenkkarit naulaan

Radiossa tuli just joku päivä juttu porojen rykimäajasta. No meikä tietysti oli kaikenaikaa herkällä, että minkä puun taakse mie meen, jos oon mennä touhottanu vaatimen ja hirvaan väliin. 😀

No yhtään sarvipäätä ei näkyny, pari metsoa lähti lentoon ja sit oli tää yks tintti!

rohkea ja utelias tintti

Se lensi ihan läheltä, aina vaan lähempää ja istui puun oksalle. Kuukutteli siinä, katseli mua ja anto tulla vajaan metrin päähän! Sillä varmaan teki mieli sitä  mun hopeatoffeeta….

Alettiin olla Kaunispään huipulla.

vähän vielä maaruskaa

huipulla oli hiljaista

Hiljaista ja sumuista. Hiipparoitiin alas, käytiin kylpylässä ja saunassa.

Mut tänään mentiinki Linnansaliin (Riekonlinna) syömään. Oltiin muuten ainoat asiakkaat.

Skipattiin alkupalat, mut tarjoilija toikin leipää ja söpöt pikkukupilliset keittoa! Mmmmm! Jotain ihanaa mallasleipää ja yrttinäkkäriä oikean voin kera! Mä olin niin myyty. 😀

Otin ahventa korvasienikastikkeella ja perunakakun kera. No ei  kuulosta hääviltä, mutta voi veljet! Siis niiiiiin herkullista! Ei ruotoja, perunakakku oli taivaallista, vihannekset juuri sopivan kypsiä, rapsakoita. Jopa kukkakaali maistui aivan ihanalta! Mua harmitti kun ruoka alkoi loppumaan. 😀 (Ei puhuta lautasen nuolemisesta mitään.)

Jälkkäriksi, yllätys, leipäjuustoa, lakkahilloa ja kanelikermaa. Olin taivaassa! 😀 Kirosin kun jätin just nyt sen kameran kämpille…

Päällepäätteeks tarjoilija myi mukaan kokonaisen limpun sitä mallasleipää. Tää on muuten ainut mesta mihin suostun enää Saariselällä tulemaan.

Masut pulleina palattiin kämpille suunnitteleen huomista kohdetta.

Jatkuu vielä.. Vol. 3

Tykkäsitkö?
  • Loistava (0)
  • Ihan jees (0)
  • Mielenkiintoinen (2)
  • Huono (0)
Tagged , . Bookmark the permalink.

Kommentoi vapaasti ja nimettömänä! :)